Klart att politiker skall tjäna pengar...

Okej, här är ett seriöst inlägg om en sak som jag har irriterat mig på idag...

Varför är det inte okej för politiker att tjäna pengar? I morse när jag vaknade och gick in på hallandsposten.se som vanligt, ser jag artikeln "Höjda arvoden för politikerna" vilket fick mig att inse att kommentarerna undertill skulle vara allmänt negativa. Liksom jag trodde så var kommentarerna negativa och det var en klagomål på hur kommunen är skött. Kommerntarer som: "Vad ska herr Graaf göra på sitt jobb för att förtjäna den höjningen månntro??" och "Det roliga är att politikerna inte gör ett skit och vi accepterar detta!".

Jag blir så otroligt förbannad när jag läser detta då jag själv ser hur politikerna i Halmstad kommun faktiskt sliter för att se till att saker och ting fungerar. Människorna här klagar på Carl-Fredrik Graf (M), som jobbar i princip hela tiden, har ansvar för en mängd olika människor, är bevakad av pressen samtidigt som lite mindre än halva kommunens befolkning helst hade sett att någon annan gjort jobbet! För det är faktiskt så en offentlig politiker har det. Personligen tycker jag att Carl-Fredrik och de andra politikerna förtjänar varenda krona de får och hade gärna kunnat få en slant till om jag hade fått bestämma.

Varför är jag då så positiv till höga politikerlöner? För att jag vill ha kompetenta politiker som styr Halmstad. Personer med universitetsutbildning, erfarenhet, ledarskapsförmåga. Jag är säker på att om inte politikerlönerna följer det privata näringslivets löner så kommer endast få att vilja bli politiker. Det är dags att uppskatta våra politiker, oavsett block, för det arbete de faktiskt gör!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0