Cristina Husmark Pehrsson - Kritiken Oundviklig?

I dag skriver både SvD och Aftonbladet om vilka ministrar som har bäst stöd hos folket. Jag blir synnerligen glad när jag läser att Statsminister Fredrik Reinfeldt (M), Finansminister Anders Borg (M) och Utrikesminister Carl Bildt (M) hamnar i topp tre. Sedan tittar jag vidare i listan och ser att vår Socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson (M) är den minister som har sämst förtroende i hela landet. Efter all kritik som regeringen har fått efter presentationen av de nya sjukförsäkringsreglerna så kan jag förstå att hennes förtroende har minskat, hon är ju den person som är ytterst ansvarig för presentationen av reglerna. Personligen är jag för alla förändringar i sjukförsäkringsreglerna, så länge man tar hand om alla människor som hamnar "i kläm" under övergången.

Sverige har för länge lidit av att så fort en människa är skadad eller allvarligt sjuk så skall personen förtidspensioneras. Detta är ett otroligt hån mot en människa som har hela livet framför sig, att säga till den personen: Du är för sjuk för att kunna bidra till samhället. Vi har ingen nytta av dig så det är bättre att du sitter hemma. Hade Cristina Husmark Pehrsson kunnat presentera detta på ett "snyggare" sätt? Det är jag övertygad om! Det viktiga är att föra fram fördelarna med vad detta kommer generera och prata om varför man faktiskt gör som man gör!  Att sedan backa för att kritiken är för hård är ett misslyckande enligt min mening.

Har man presenterat ett bra förslag så är det fel att backa. Förbättra, bygga på, utveckla, men inte backa i frågan! Detta är en viktig fråga och det är dags att man presenterar varför man gör som man gör.

Länk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0